اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سمنان

پیگیری سوژه مردم: خسارات تاکستان‌های شاهرود

فارس من| سرمازدگی؛ بلای جان باغ‌های شاهرود/ سودی که به جیب باغداران نمی‌رود

در حالی سال‌ها سرمازدگی بلای جان باغ‌ها و تاکستان‌های شاهرود شده که یک کارشناس اقتصادی در این شهرستان می‌گوید: سودی از حمایت‌های شعاری تا امروز به جیب باغداران نرفته است.

فارس من| سرمازدگی؛ بلای جان باغ‌های شاهرود/ سودی که به جیب باغداران نمی‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، شماری از مردم در سامانه «فارس من» که مطالبات و مشکلات مردمی را در سراسر کشور پیگیری می‌کند، موضوعی درباره «خسارات تاکستان‌های شاهرود» مطرح کرده‌اند.

آن‌ها با انتشار مطالبه‌ای در سامانه «فارس من» تصریح کردند که «تاکستان‌های شاهرود چند سالی است خسارت می‌بینند و کسی هم پیگیر نیست. لطفاً پیگیری کنید»؛ خبرگزاری فارس استان سمنان به بررسی موضوع پرداخته است.

رضا محمدی، کارشناس مسائل اقتصادی در شاهرود در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس درباره وضع رسیدگی به بخش کشاورزی اظهار کرد: سرمازدگی خسارات زیادی را به باغات و محصولات کشاورزی شاهرود وارد کرده است.

وی با اشاره به اینکه حمایت از کشاورزان تنها به‌صورت شعاری است، تصریح کرد: حمایت‌ها از کشاورزان تا الآن واقعی نبوده و سود خروجی از این حمایت‌ها به جیب کشاورز نرفته است و واسطه‌ها در این جریان سود برده‌اند.

این کارشناس مسائل اقتصادی با تأکید بر اینکه حمایت از محصولات کشاورزی یک سیاست جا افتاده در تمام دنیاست، اضافه کرد: کشاورزی در معرض بلایای طبیعی قرار دارد؛ پس حمایت از آن ضرورت دارد. صندوق‌های ضمانت صادرات در بحث حمایت از تولید باید حامی کشاورز باشد.

محمدی بیان کرد: دلالان، سردخانه‌داران و سیلوداران در قیاس با کشاورزان بیشتر سود می‌برند، در صورتی که این سود مستقیم باید به جیب کشاورزان ریخته شود.

وی با اشاره به اینکه سیستم‌های غلط واردات محصولات کشاورزی عدم حمایت از کشاورزان را نشان می‌دهد، اضافه کرد: کشاورزان از زمان کاشت محصول دغدغه فروش دارند.

این کارشناس مسائل اقتصادی با تأکید بر اینکه تنظیم بازار یک سیاست مهم در بحث حمایت از کشاورزان است، تصریح کرد: سیاست‌های حوزه بازرگانی باید با حوزه کشاورزی همخوانی داشته باشد.

محمدی با بیان اینکه در بدترین زمان‌ها واردات محصولاتی مانند برنج و گندم داشتیم، اظهار کرد: این رفتار ضربه جدی به اقتصاد کشاورزان وارد کرده است.

انتهای پیام/75035/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول